Dolar 46,6255
Euro 53,1127
Altın 6.130,13
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Tekirdağ 30°C
Parçalı Bulutlu
Tekirdağ
30°C
Parçalı Bulutlu
Paz 29°C
Pts 31°C
Sal 32°C
Çar 31°C

Seymen Kavunu Görücüye Çıktı

Seymen Kavunu Görücüye Çıktı
04/05/2026 22:44

Çorlu Belediyesi, Çatalca’da düzenlenen 3. Yerel Tohum Takas Şenliği’ne katılarak ata tohumlarının yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılması yolunda önemli bir adım daha attı.

Çorlu Belediyesi, Çatalca’da düzenlenen 3. Yerel Tohum Takas Şenliği’ne katılarak ata tohumlarının yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılması yolunda önemli bir adım daha attı.

“Yerel tohumlar geleceğimizdir.” anlayışıyla hareket eden Çorlu Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü, komşu ilçe Çatalca’da düzenlenen anlamlı bir organizasyonda yerini aldı. 3. Yerel Tohum Takas Şenliği kapsamında kurulan Çorlu Belediyesi standı, katılımcılardan büyük ilgi gördü.

Çorlu’nun Coğrafi İşaretli Değeri Seymen Kavunu

Etkinliğe Çorlu Belediyesi Başkan Yardımcısı Adnan Kum ve Belediye Meclis Üyesi Erhan Yarar da katıldı. Çorlu Belediyesi Bitkisel Üretim Merkezi ve seralarında özenle yetiştirilen ürünlerin tanıtıldığı şenlikte, özellikle coğrafi işaretli Seymen kavunu ön plana çıktı.

Etkinlik boyunca Çorlu Belediyesi bünyesinde üretilen Seymen kavunu tohumları toprakla buluşmak üzere vatandaşlara dağıtıldı. Yetiştirilen sağlıklı fideler, ata tohumu gönüllülerine hediye edildi.

“Toprağımızın Bereketini Geleceğe Taşıyoruz”

Konuyla ilgili açıklama yapan Belediye Başkan Yardımcısı Adnan Kum; “Ata tohumlarımızı korumak, sadece geçmişe sahip çıkmak değil, aynı zamanda geleceğimizi güvence altına almaktır. Çatalca’da hem coğrafi işaretli Seymen kavunumuzu tanıttık hem de tohumlarımızı paylaşarak bu zincirin bir halkası olduk. Toprağımızın bereketini hep birlikte geleceğe taşıyacağız.” ifadelerini kullandı.

Gelecek Yerel Tohumlarda Saklı

Çorlu Belediyesi, kendi tesislerinde yürüttüğü ıslah ve üretim çalışmalarıyla yerel tarımı desteklemeye devam ediyor. Takas şenliğinde dağıtılan tohumlar, sürdürülebilir tarım bilincinin artırılması ve bölgeye özgü türlerin yok olmaması adına büyük önem taşıyor.